הלוכד משוהם

מנשה פיקל לוכד נחשים

אחד הדברים המלחיצים ביותר הוא הרגע בו אתם מבחינים בתנועה חשודה ומבינים כי יש לכם אורח לא רצוי בבית, בגינה או במרפסת – נחש. גם אם האורח הלא קרוי איננו מסוכן, זה בהחלט מפחיד, במיוחד כשאין לכם את הידע (והציוד) לזהות וללכוד אותו. למרבה השמחה, הפתרון פשוט, מהיר ונוח – לוכד נחשים. עדיין חוששים? הלוכד משוהם כאן בשבילכם עם כל מה שצריך לדעת, ועוד.

מנשה פיקל - לוכד נחשים מנוסה

מנשה פיקל הלוכד משוהם, לוכד הנחשים המוביל בתחום.

אם נחשים מטרידים אתכם, מנשה פיקל לוכד נחשים מורשה ובעל רישיון המספק שירותים מקצועיים ואמינים לקהל פרטי, עסקי ומוסדות בכל רחבי הארץ.

הפיקוח המקצועי, המערכות המתקדמות והשיטות הבלתי רגילות המיועדות ללכידת נחשים, הופכים את מנשה פיקל ללוכד הנחשים האולטימטיבי. פשוט, מהיר ויעיל.

למה לבחור בלוכד משוהם?

עם ניסיון עשיר ורישיון בלכידת נחשים, מנשה פיקל הוא שם נרדף בעולם הלוכדים, וזהו בעל המומחיות הנדרשת ללכידת נחשים בצורה בטוחה ויעילה.

נחשים נלכדים באמצעות שיטות ידידותיות לסביבה, בלי שימוש ברעלים. כך אנו שומרים על הסביבה ומבטיחים שהשירות יתאים לכל אדם וכל עסק.

אנו מציעים מחירים נוחים ותמיכה מקצועית כדי להבטיח שכל אדם וארגון יכולים להנות מהשירותים המצוינים שלנו.

בתחום המסובך והמורכב של לכידת נחשים, ניסיון הוא מפתח. מנשה פיקל עם מעל 50 שנות ניסיון בתחום, בהן שיפר ופיתח את השיטות המתקדמות ביותר ללכידת נחשים בצורה בטוחה ויעילה.

לוכד נחשים

כתבה על הלוכד משוהם בחדשות - N12

מתי קוראים ללוכד נחשים?

לפני הכל כדאי שנדבר על מתי בכלל צריך לקרוא ללוכד נחשים? הסיטואציה הברורה מאליה היא אם ראיתם במו עיניכם נחש בשטח שלכם – הבית עצמו, החצר, המרפסת וכיוצא בזאת. מקרים נוספים בהם יש להזמין לוכד נחשים מקצועי הם למשל אם ראיתם נחש בשטח ציבורי כמו גינה ציבורית או פארק.

לגבי המקרה הראשון, עליכם ליצור בעצמכם קשר עם לוכד נחשים על מנת שיפנה את בעל החיים מאזור המגורים שלכם. לעומת זאת, במקרה שמדובר בשטח ציבורי, עליכם לפנות למוקד העירוני, אשר ייצור קשר עם לוכד מטעם העירייה.

נחש בבית - האם זה מסוכן?

נקפוץ לסוף – מכיוון שלאדם הממוצע אין יכולת לזהות בוודאות מיהו אותו אורח, כדאי לנקוט משנה זהירות ולהתייחס אליו כמסוכן. מה שנקרא better safe than sorry. 

יתרה מכך, גם במקרים בהם מדובר בנחש שהכשתו איננה מסוכנת לאדם, עדיין מדובר בפציעה לא נעימה שיכולה להזדהם ולגרום לכאב של ממש, דלקת ושאר מחלות, במיוחד לילדים רכים וחיות מחמד. קל וחומר כשמדובר בנחש ארסי, אז הכשתו יכולה לגרום נזק רב, לרבות נמק רקמות וחלילה מוות.

אבל רגע, לפני שאתם ממהרים להתקשר ללוכד…

לפני שאתם רצים למצוא את הטלפון הסלולרי שלכם ולקרוא לאיש מקצוע, יש כמה פעולות קריטיות שכדאי לעשות ובכל מקרה – אל תנסו ללכוד את הנחש בעצמכם. מה כן?

  • הרחיקו אנשים, ילדים ובעלי חיים (לפחות 2-3 מטרים)
  • החליפו לנעליים סגורות, רצוי כמה שיותר עבות וגבוהות
  • כעת, התקשרו ללוכד נחשים מורשה  ובו זמנית צלמו את בעל החיים
  • עד שהלוכד מגיע, שמרו על קשר עין עם בעל החיים

ושוב, מה לא?-

  • לא לנסות ללכוד אותו לבד
  • לא לרדוף אחריו או לנסות לתחום אותו
  • לא לעשות שום פעולה שיכולה להתפרש מצדו כאיום קיומי
מרחק ביטחון מנחשים

למה חשוב להזמין לוכד נחשים מקצועי?

יש לא מעט אנשים אשר מפרסמים את עצמם כלוכדי נחשים, אך למרות שמדובר במקצוע מסוכן אשר דורש מיומנות רבה, רבים מהם לא מוסמכים לכך. הבעייתיות הגדולה היא בראש ובראשונה הבטיחות שלכם – לכידה לא מקצועית של זוחלים ושאר בעלי חיים יכולה לסכן את בני הבית השוהים במקום ובמקרים מסוימים, להיות קטלנית.

בנוסף, מי שאיננו לוכד נחשים יכול לפספס סימנים המעידים על הימצאות בעלי חיים נוספים באזור וקני הטלה, לפגוע בבעלי חיים מוגנים בעת לכידתם ועוד.

אילו כישורים יש ללוכד נחשים?

נוסף להיתר לכידת נחשים ובעלי חיים נוספים, לוכד נחשים מורשה הינו בעל הכישורים הבאים –

  • זיהוי מין הנחש
    לוכד נחשים מכיר את מיני הנחשים השונים בהם, מידת המסוכנות שלהם לאדם והתנהגותם כשהם נינוחים וכשהם חשים מאוימים. ידע זה רלוונטי וקריטי ללכידת הנחש בדרך יעילה ומתאימה, ללא פציעות והרחקת בעל החיים הלא רצוי מבלי לסכן את בני הבית ואת בעל החיים.

  • היכרות עם החוק
    פעמים רבות מדובר בחיה מוגנת אשר הרג שלה הינו עבירה על החוק ויכול להוביל לקנסות ובמקרים מסוימים לתקופת מאסר בפועל.

  • התמודדות עם סיטואציות מפתיעות
    אם בעל החיים לא נצפה, אם ניסיון הלכידה נכשל, אם טכניקת הלכידה לא התאימה או אם לאחר סריקת השטח מסתבר שיש בעלי חיים נוספים שצריך ללכוד, לוכד נחשים מקצועי יידע מה צריך לעשות וכיצד להתמודד עם המצב.

  • טיפול
    במהלך ולאחר לכידת הנחש יידרש הלוכד לטפל בו על מנת לשחררו בבטחה ומכאן שעל הלוכד להשתמש בכלים מתאימים, להכיר טכניקות לכידה שונות וכמובן – לטפל בפציעות כאלה ואחרות, למעט פציעות הדורשות התערבות איש מקצוע וטרינרי.
לוכד נחשים מנוסה
שימרו על נוף ארצנו והישמעו לחוק

לכידת נחשים על ידי מי שאיננו בעל היתר מהווה עבירה על החוק להגנה על חיות הבר, מה שיכול להסתיים בקנסות כבדים ואף בתקופת מאסר בפועל. במקום להסתכן, הלוכד משוהם ידאג ללכוד ולהעביר את הנחש בבטחה הרחק מאזור המגורים שלכם, אל סביבתו הטבעית, שם אין סכנה לאף אחד מהצדדים וכל אחד יוכל לחזור לעיסוקו בשלום.

היו בטוחים כי שחרור הנחש בטבע נעשה לאחר תיאום מסודר אל מול פקח מטעם רשות הטבע והגנים, הרחק מאזור מגורים הישר אל סביבתו הטבעית. האמינו לנו, אין לו ג'י פי אס והוא לא יחזור על מנת לנקום בכם.

לוכד נחשים מקצועי

הכינו את עצמכם לשיחה - מה לוכד הנחשים ירצה לדעת?

מעבר לצמד המילים "תגיע מהר!", יש עוד כמה דברים שלוכד הנחשים ירצה לשמוע מכם, במטרה שיוכל לזהות את מין הזוחל ולהיערך לפגישה איתו ולכן חשוב  להיות ברורים וענייניים ולתאר ללוכד מה ראיתם – אורך הנחש, מבנה גופו (שמן, צר), סימנים על הגב, התנהגות (כיצד הוא זז, מהירות תנועה)… והכי טוב – צלמו תמונה ברורה כי זה לגמרי מסוג המקרים שתמונה אחת שווה אלף מילים.

הבהרה: למרות ההנחיה לשמור על קשר עין, בטיחות מעל הכל. לכן, במהלך תיאור הנחש ובמיוחד בניסיונכם לצלם אותו – שימרו על מרחק של לכל הפחות 2 מטרים ואל תעשו תנועות חדות.

הנחש נעלם. מה עושים?

זה קורה לא מעט, הנחש זחל ונעלם מתחת לרהיט כבד או ברחבי הבית, אין אפשרות לשמור על קשר עין ולעיתים אפילו לא יודעים האם הוא נשאר בחדר, עבר לחלל סמוך או יצא מהבית. במקרה זה הלוכד יבצע סריקה עד ללכידת הנחש. סריקה זו מבוססת על היכרות הלוכד עם התנהגות בעל החיים, העדפתו למקומות מסתור ותשומת לב יתרה לתנועות חשודות לאזורים שיכולים לשמש לרביצה או הטלה. 

לרוב פעולות אלה יסתכמו בלכידת הנחש, אך בהיעדר הצלחה תידרשו לשמור על קשר ולדווח במקרה בו בעל החיים יראה בשנית.

לנחש שלום. מה עכשיו?

לאחר לכידת הנחש, ידאג הלוכד לספק לכם מידע רלוונטי ולענות לכל שאלה שמעניינת אתכם, לרבות טיפים שונים כיצד להימנע ממפגש עתידי ומה כדאי לעשות על מנת שזוחלים ושאר בעלי חיים לא רצויים, יתדפקו על דלתכם. 

בנוסף, ככל שמדובר בלוכד מקצועי הוא ייתן לכם סוג של אחריות במקרה שהנחש לא נמצא בזירת האירוע וקפץ לביקור בטווח של כמה ימים לאחר מכן.

שאלות ותשובות לוכד נחשים

בישראל קיימים 42 סוגים של נחשים. מתוכם 9 נחשים ארסיים, 
צפע מצוי, צפע חרמון, אפעה, עכן קטן, עכן גדול, עכן חרטומים, שפיפון, צפעון שחור ופתן שחור.

קודם כל לא להיכנס לפאניקה, כשרואים נחש חשוב לתפוס מרחק, לשמור על קשר עין ולהתקשר ללוכד נחשים מורשה.

למצוץ את הארס? חד משמעית לא! 
במקרה של הכשת נחש חשוב לזהות את סוג הנחש ולכן מומלץ לצלם את הנחש ולהתקשר במידי לאמבולנס, לצורך פינו לבית החולים.

הנחשים הם חיה מוגנת ואסור להדביר או לפגוע בחיה.
מי שיכול לטפל וללכוד את הנחש הוא רק בעל מקצוע עם אישור מרשות הטבע והגנים.

שירותים נוספים של הלוכד משוהם

Scroll to Top
Call Now Button